close
تبلیغات در اینترنت
مسيح از پيامبر موعود ميگويد

ولایت مداری
قالب وبلاگ
درباره وبلاگ

امام خامنه اي ثروتمندترين رهبر دنياست! چراکه خوني که در رگ ماست، همه هستي مان! جان ناقابلمان و مختصر آبرويي که داريم همه! همه از آن امام خامنه اي است! هموکه با اين کلکسيون و با اين همه ثروت، ويلا ندارد، بيت دارد! خانه اش بجاي فرش، عرش دارد و گليم و چندتکه آسمان! همه چيز ساده است! مثل خانه زهرا سلام الله عليها! مثل خيمه حسين عليه السلام، حسينيه امام خميني دارد! چفيه دارد! و عصايي که چوبش از شجره طوباست! و دست مجروحي که ريشه در کف العباس دارد! لبيک يا امام خامنه اي روحي لک الفداء شاعر:محمد مرادی نژاد
ورود کاربران

ورود به سایت

نام کاربری:
رمز عبور :
رمز عبور را فراموش کردم ؟
موضوعات وبلاگ
آرشیو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 1 نفر
بازدیدهای امروز : 54 نفر
بازدیدهای دیروز : 13 نفر
كل بازدیدها : 37,640 نفر
بازدید این ماه : 131 نفر
بازدید ماه قبل : 182 نفر
نظرات : 35
كل مطالب : 197 عدد
تعداد اعضا : 12 نفر
امروز : یکشنبه 02 اردیبهشت 1397
جستجوی مطالب

Google
ghalam125.rozblog.com
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازديد آخرين ارسال
امام مهدی در قرآن (معرفی کتاب) 0 151 yasin313
آمریکای ورشکسته چگونه می تواند ناجی اقتصاد ایران باشد؟ 0 175 yasin313
کنترل جمعیت از دیدگاه مراجع و علما 0 127 yasin313
دو همسر،دو همسنگر 0 134 yasin313
هالیوود و پروژه جدید ضدایرانی به نام«گلاب» 0 240 yasin313
جریان شناسی فرقه اکنکار 0 166 yasin313
خوارج به علی(ع) می‌گفتند باید توبه کنید! 0 167 yasin313
"فقر و فحشایی" که "حاج یوسف" را به "رسوایی" کشاند 0 230 yasin313
شاخص های انتخاب رئیس جمهور 0 138 yasin313
پاسخ به مهم‎ترین شبهات وهابیون درباره فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) از آقای حسینی قزوین 0 183 yasin313
مخالفت با ولایت‌فقیه در حد شرک بالله است 0 176 yasin313
سرنوشت مسيحيان در عصر ظهور 0 170 yasin313
دجّال 0 185 yasin313
مجامع مخفی؛«بیلدربرگ» 0 216 yasin313
سبک زندگی اسلامی با نگاه به سال جدید 1 189 littlemontazer
زن باید مطیع شوهرش باشد ... حتی اگر مرد خرجی ندهد؟ 0 165 yasin313
معناشناسی درخت در عرفان کابالا / کدام عارف یهودی به «بهار» علاقه‌مند بود؟ 0 181 yasin313
دغدغه ها و نگاه رهبر انقلاب به حوزه موسیقی 0 213 yasin313
توطئه سومالی کردن سوریه به نابودی اسرائیل منجر می‌شود 0 160 yasin313
سه راهکار آیت‌الله جوادی برای برخورد با سلفی‌ها 0 184 yasin313
صفحه اول انجمن | ثبت نام در انجمن | ورود به پنل کاربری

بر خلاف تصور گروهى، راه شناسايى پيامبران واقعى منحصر به اين نيست كه مدعى نبوت، داراى معجزه باشد، بلكه همان طور كه معجزه مى تواند ما را به صدق گفتار مدعى نبوت رهبرى كند و موجب مى شود پيامبران واقعى را از مدعيان دروغين تشخيص دهيم، هم چنين گواهى پيامبران پيشين در مورد فرد بعدى، يكى از راه هاى شناسايى پيامبران است.

قرآن مدعى است كه حضرت مسيح ـ كه نبوت وى با دلايل قاطع ثابت شده است ـ با صراحت و قاطعيت كامل، از آمدن پيامبرى به نام احمد خبر داده است. ولى ملت لجوج بنى اسرائيل، پس از شناسايى آن نبى موعود ـ آن هم از روى علايم و مشخصاتى كه حضرت مسيح در اختيار آنان گذارده بود، به تكذيب او برخاسته و دلايل و معجزات او را ـ كه به تنهايى با قطع نظر از گواهى مسيح، مى تواند صدق ادعاى او باشند ـ سحر و جادو خواندند و شعور باطنى خود را ناديده گرفتند.

در قرآن مجيد مي خوانيم كه حضرت مسيح به آمدن پيامبر پس از خود به نام «احمد» كه پيامبر اسلام است گزارش داده است:

«... وَ إِذْ قَالَ عِيسىَ ابْنُ مَرْيمَ‏َ يَبَنىِ إِسْرَءِيلَ إِنىّ‏ِ رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكمُ مُّصَدِّقًا لِّمَا بَينْ‏َ يَدَىَّ مِنَ التَّوْرَئةِ وَ مُبَشِّرَا بِرَسُولٍ يَأْتىِ مِن بَعْدِى اسمُْهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُواْ هَذَا سِحْرٌ مُّبِين؛

و عيسى بن مريم گفت: اى بنى اسرائيل، من پيامبر خدا بر شما هستم. توراتى را كه پيش از من بوده است تصديق مى‏كنم، و به پيامبرى كه بعد از من مى ‏آيد و نامش احمد است، بشارتتان مى‏دهم. چون آن پيامبر با آيات روشن خود آمد، گفتند: اين جادويى است آشكار » (صف: 6)

محققان اسلامي مي گويند بشارتي كه اين آيه از حضرت مسيح نقل مي كند، در انجيل يوحنا در باب هاي 14 و 15 و 16 وارد شده است و حضرت مسيح به نقل انجيل «يوحنا» از آمدن شخصي پس از خود به نام «فارقليط» خبر داده است و قراين زيادي گواهي مي دهد كه مقصود از آن پيامبر اسلام مي باشد و ما براي روشن شدن مطلب ناچاريم متون آيات را با تعيين باب و شماره آن، نقل نماييم.

 

فارقليط، روح حق و راستى

در انجيل يوحنا(لندن 1837م)، باب14، آيه 15ـ17، مي خوانيم:

«اگر شما مرا دوست داريد، احكام مرا نگاه داريد و من از پدر خواهم خواست تا «فارقليط» ديگرى به شما بدهد، تا ابد با شما خواهد ماند. او روح حق و راستى است كه جهان نمى تواند او را قبول كند; زيرا كه او نمى بيند و نمى شناسد، امّا شما او را مى شناسيد، زيرا كه نزد شما مى ماند و در شما خواهد بود».

و در همان باب، آيه 25ـ 26:

«من اين سخن ها را به شما گفته ام وقتى كه با شما بودم، لكن آن «فارقليط» كه پدر او را به اسم من خواهد فرستاد، همان، شما را هر چيز خواهد آموخت و هر چيز من به شما گفته ام به ياد شما خواهد آورد».

همچنين در باب 15، آيه 26 آمده است:

«چون آن فارقليط كه من از جانب پدر به شما خواهم فرستاد، روح راستى كه از طرف پدر مى آيد درباره من شهادت خواهد داد».

چنانچه در باب 26، آيه  7ـ 15 مي خوانيم:

«راست مى گويم كه شما را مفيد است كه من بروم. اگر من نروم آن فارقليط نزد شما نخواهد آمد. امّا اگر بروم او را نزد شما خواهم فرستاد. او چون بيايد، جهانيان را به گناه و صدق و انصاف ملزم خواهد ساخت: به گناه، زيرا كه به من ايمان نمى آورند; به صدق، زيرا كه نزد پدر خود مى روم و شما مرا ديگر نمى بينيد; به انصاف، زيرا كه بر رئيس اين جهان حكم جارى شده است، و ديگر چيزهايى بسيار دارم كه به شما بگويم، لكن حالا نمى توانيد متحمل شويد، امّا چون او بيايد او شما را به تمامى راستى ارشاد خواهد كرد; زيرا او از پيش خود سخن نخواهد گفت، بلكه هر آن چه مى شنود خواهد گفت و شما را به آينده خبر خواهد داد و مرا تمجيد خواهيد نمود; زيرا كه او آن چه از آنِ من است خواهد يافت و شما را خبر خواهد داد. هر چه از آن پدر است از من است. از اين جهت گفتم كه آن چه آنِ من است، مى گيرد و به شما خبر مى دهد».

«فارقليط» لغت سريانى است كه اهل سوريه با آن سخن مى گفتند، و در انجيل هايى كه به زبان سريانى نوشته شده اين لفظ به كار رفته است و دانشمندان اسلامى و مفسران انجيل اتفاق دارند كه اين لف1 معرب لفظ يونانى است كه انجيل يوحنا به آن زبان نوشته شده است. در اين رابطه، مطلب قابل توجهى را كه دائرة المعارف بزرگ فرانسه (ج23، ص 4174) در اين باره دارد از نظر خوانندگان مى گذرانيم:

مبعث

«محمد مؤسس دين اسلام و فرستاده خدا و خاتم پيامبران است، كلمه محمّد به معنى بسيار حمد شده است و از ريشه مصدر «حمد»، كه به معناى تمجيد و تجليل است، مشتق گرديده. بر حسب تصادف عجيب نام ديگرى، كه از همان ريشه حمد است مترادف كامل لفظ محمد مى باشد و آن احمد است كه احتمال قوى مى رود عيسويان عربستان آن لفظ را براى تعيين فارقليط به كار مى بردند. احمد، يعنى بسيار ستوده شده و بسيار مجلل، ترجمه لفظ پاراكليتوس است كه اشتباهاً لفظ پريكليويس را جاى آن گذاردند. به اين ترتيب نويسندگان مذهبى مسلمان مكرر گوشزد كرده اند كه مراد از اين لفظ، بشارت ظهور پيامبر اسلام است. قرآن مجيد نيز به طور علنى در آيه شگفت انگيز سوره صف به اين موضوع اشاره مى كند».

با اين حال هيچ بعيد نيست كه حضرت مسيح عيناً نام آن كسى را كه از آمدن او بشارت داده است به زبان جارى كرده; مثلاً گفته باشد احمد، ولى نويسنده انجيل چهارم، كه اين بشارت در آن وجود دارد، روى سليقه خود آن را به يكى از دو لفظ يونانى ترجمه كرده است در صورتى كه نبايد عَلَم و نام اشخاص ترجمه گردد، بلكه بايد به همان حال در ترجمه بيايد.

در انجيل هاى فارسى به طور عموم به جاى كلمه فارقليطا، لفظ تسلى دهنده آمده است و بيشتر مفسران آن را به روح القدس تفسير نموده اند، اما دلايل و شواهد روشني و فراواني وجود دارد که بنا بر آن هرگز نمى توان فارقليطا را به روح القدس تفسير نمود. چنانچه، امتيازاتى كه حضرت مسيح براى «فارقليط» قائل شده، و شرايط و نتايجى كه براى آمدن او شمرده است، اين مطلب را قطعى مى سازد كه منظور از «فارقليط» جز پيامبر موعود نخواهد بود.

از برخى تواريخ مسيحى استفاده مى شود كه پيش از اسلام در ميان علما و مفسران انجيل مسلم بود كه «فارقليط» همان پيامبر موعود است. حتي سران سياسى و روحانى جهان مسيحيت همچون زمامدار حبشه و قيصر روم که در روزهاى بعثت پيامبر اسلام همگى در انتظار پيامبر موعود انجيل بودند، به نبوت پيامبر اسلام گواهى دادند.

ظهور ده هزار مقدس

در كتاب «يهودا» (از کتاب مقدس)، آيه 14 و 15 مي خوانيم: «لكن خنوخ ادريس كه هفتم از آدم بود درباره همين اشخاص‌ خبر داده گفت: اينك خداوند با ده هزار از مقدسين خود آمد تا بر همه داوري نمايد و جميع بي ‌دينان را ملزم سازد و بر همه كارهاي ‌بي ديني كه ايشان كردند و بر تمامي سخنان زشت كه گناهكاران ‌بي دين بخلاف او گفتند...»

كه ده هزار مقدس فقط با پيامبر اسلام تطبيق مي‌كند كه ‌در داستان فتح مكه با او بودند. بخصوص با توجه به اين مطلب ‌كه اين آيه از كتاب يهودا مدتها پس از حضرت عيسي نوشته شده. و از آن جمله در «سفر تثنيه» باب 33 آيه 2 چنين آمده:

«و گفت ‌خدا از كوه سينا آمد و برخاست از سعير به سوي آنها و درخشيد از كوه پاران و آمد با ده هزار مقدس از دست راستش با يك قانون آتشين...».

كه طبق تحقيق جغرافي‌دانان منظور از «پاران» (يا فاران) ‌مكه است، و طبق قرائن و شواهد بسيار، ده هزار مقدس نيز فقط قابل‌ تطبيق با همراهان و ياران پيامبر اسلام است.

در پايان، علاقه مندان را برا اطلاع بيشتر در اين زمينه به کتب ذيل و ساير منابع مرتبط ارجاع مي دهيم:

انيس الاعلام، تأليف فخرالإسلام.

الرحلة المدرسية، اثر علامه محمّدجواد بلاغي.

احمد موعود انجيل، نوشته آية الله جعفر سبحانى.




درباره : "><-PostCategory->

امتیاز : | نظر شما :



نوشته شده در جمعه 17 خرداد 1392 توسط حسین مرادی نژاد| بازدید : 35 |

نظرات وبلاگ
نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
ایمیل * (برای عموم نمایش داده نخواهد شد)
پیام شما :
شکلک ها :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
:
نظر خصوصی
کد امنیتی :
:
عناوين آخرين مطالب ارسالي

.: Weblog Themes By Music-Day.Info :.

::

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آپیدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود
عضویت سریع


قوانین سایت

کد امنیتی :
نظر سنجی
امکانات وب


RSS


POWERED BY
rozblog.COM

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ولایت مداری مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز